Головна | Реєстрація | Вхід | RSS |
Неділя, 03.11.2024, 12:17 |
ЛІТКІВСЬКА ЗОШІ - ІІІ СТУПЕНІВІМ. М.П. СТЕЛЬМАХА |
|
Вітаю Вас Гість |
|
|
Інформація для учнівІнформація для учнів
Про свої і твої права
ОСНОВНІ ПРАВИЛА ДЛЯ УЧНІВ
°°°°°°УЧНЯМ ПРО КУЛЬТУРУ ПОВЕДІНКИ
Правила для учнів
1. Гідно носи звання учня Літківської загальноосвітньої школи ім.. М.П. Стельмаха і дорожи честю своєї школи.
2. Будь патріотом незалежної України. Май почуття національної гідності, шануй державні та національні символи й свята, поважай націю серед якої ти живеш, її культуру та історію. 3. Сумлінно та наполегливо оволодівай знаннями для того, щоб стати освіченим і культурним громадянином держави. Цінуй свою національну і особисту гідність, совість, честь. 4. Розвивай у собі старанність, ініціативність, працьовитість. Уважно слухай пояснення вчителя. Сумлінно й самостійно виконуй його завдання, добре поводься на уроці. 5. Приходь на заняття за 15-20 хвилин до початку, не пропускай заняття й не запізнюйся. На перервах і після закінчення своїх уроків не галасуй, не бігай по школі і не заважай іншим. 6. Заходь до класу після дзвоника й займай своє місце. Заходь до класу та виходь з нього під час занять тільки з дозволу вчителя. 7. Привітай учителя, встаючи з місця, коли він заходить або виходить. 8. Під час уроку сиди прямо, не злягай ліктями, не розвалюйся, не гомони й не займайся сторонніми справами. 9. При відповіді вчителю необхідно вставати, триматися прямо, сідати на місце тільки з дозволу вчителя. 10. При бажанні відповісти або задати вчителю питання – підніми руку. 11. Точно занотовуй у щоденник або у спеціальний зошит те, що задано вчителем до наступного уроку і показуй ці записи батькам. Старайся всі домашні завдання виконувати сам. 12. Дбайливо стався до шкільного й іншого громадського майна, підручників, до своїх речей і речей товаришів. 13. Приходь до школи з усіма потрібними підручниками та письмовим приладдям, не бери з собою сторонніх речей. 14. Носи робочий одяг. Завжди будь акуратно вдягненим і охайним. Тримай своє робоче місце в порядку і чистоті. Дотримуйся правил особистої гігієни. 15. Дотримуйся режиму дня. Щоденно займайся ранковою гімнастикою, спортом, загартовуйся. Поважай власне здоров’я та набувай навичок його збереження, засвоюй народні традиції у взаємовідносинах з природою. Вивчай і дотримуйся законів нашої держави. 12 правил читання книг.
1. Читання книг навчає нас уму- розуму, замінюючи нам життєвий досвід; окрім цього, воно завжди дає високу естетичну насолоду. Тому під час читання книг ніколи не поспішайте, і нехай навчання буде серйознішим, а насолода глибшою.
2. Не можна судити про те, чого ви не знаєте, тому, тому ніколи не називайте книгу нудною, якщо не прочитали її до кінця. 3. Коли ви захоплені книгою, коли вона володіє вами цілком, намагайтесь бути якомога уважнішими, бо це – найвищий момент у читанні; в жодному разі не поспішайте, не «ковтайте книги»; читання поспіхом, коли враження змінюються, притуплює почуття, і Ви не отримаєте від книги всього, що вона могла б вам дати. 4. Під час читання жодного слова з книги не повинно бути пропущено. Особливо шкідливо робити пропуски, «ковзати по книзі» у найцікавіших місцях. 5. Не намагайтесь передчасно дізнаватися про розв’язку книги: від цього увага ослабне, інтерес до книги зникає. Бо обідати не починають з десерту. 6. Зміст книги – це священна власність того, хто її написав. Тому завжди знайте і твердо пам’ятайте ім’я автора, який написав книгу, інакше ваше читання буде схоже на крадіжку. 7. Читання – то праця, корисна та приємна. До всякої праці звичка виробляється лише постійними вправами, тому читайте завжди і всюди, де тільки є для цього можливість, тоді читання стане Вашою звичкою, а вона є ознакою висококультурної людини. 8. Під час читання жодне слово, жодне речення не повинно залишитися незрозумілими, тому завжди звертайтесь до словника чи до вчителя, батьків за поясненням, шукайте і в Інтернеті. 9. Не розтягуйте без потреби читання однієї книги на дуже тривалий час; від такого читання змісту в цілому ви не охопите та й естетичної насолоди отримаєте мало. 10. Читати лежачи дуже шкідливо для очей, та й увага під час такого читання завжди слабне. 11. Не слиньте пальців, коли гортаєте книгу, – до вас її могла читати хвора людина, і ви можете заразитися. 12. Книга – найвищий скарб культурного життя людини, тому бережіть її свято і не торкайтесь до неї брудними руками. Єдині педагогічні вимоги до учнів І. Зовнішній вигляд учнів
Зовнішній вигляд учнів має відповідати шкільним нормам, а саме:
Учні повинні приходити в школу чистими, акуратно зачесаними, у випрасуваній формі, встановленого радою школи зразку, і начищеному взутті.
Учні не повинні носити прикраси, які заважають їм і відволікають увагу на уроці.
На уроки фізкультури і заняття спортивних секцій учні приходять у спортивній формі.
На уроках трудового навчання учні повинні бути у спецодязі (халат - хлопці, косинка, фартух – дівчата)
На суботники та інші трудові справи учні приходять у робочому одязі.
ІІ. Прихід до школи і вихід із школи
При вході в школу учень повинен витерти ноги, зняти головний убір (хлопці), в класі одяг повісити акуратно на вішалку.
В разі появи окремих учнів брудними в школу чергові вимагають від них негайного приведення себе в порядок.
Всі учні зобов’язані приходити до школи без запізнення. Учні, що спізнилися, допускаються до уроків з дозволу чергового учителя або адміністрації школи.
Суворо забороняється приносити в школу сторонні речі, які не мають відношення до уроків.
Учням не дозволяється ходити по школі, перебувати в кабінетах в верхньому одязі і головних уборах, за виключенням випадків, коли температура в приміщенні нижче 15 градусів.
ІІІ. Оформлення письмових робіт, ведення щоденників
Зошити учнів повинні бути чистими, акуратно підписаними, з полями.
Учні повинні виконувати всі роботи чітко і розбірливо.
Число потрібно записувати словами.
Після запису дати пишеться тема уроку.
Виклад роботи обов’язково починається на тій сторінці, на якій написана дата.
На письмі необхідно відокремлювати один смисловий уривок від другого червоним рядком (писати з абзаца).
Забороняється виривати листки із зошита або починати новий зошит, якщо старий не закінчився.
Невірні записи треба злегка закреслювати. Всі учні повинні зберігати зошити в папці для зошитів.
Не використовувати сторінки зошита для записів, які не стосуються даного предмета.
Олівці на урок повинні бути підстругані. Записи в щоденнику учні повинні вести грамотно і акуратно.
В кінці тижня учні повинні давати щоденник на підпис батькам і здавати його для перевірки класному керівнику.
ІV. Збереження шкільного майна і підручників
Всі учні зобов’язані берегти шкільне майно, дбайливо ставитись до своїх речей та речей товаришів.
На кожен урок учень повинен бути укомплектований необхідним канцелярським приладдям.
В разі пошкодження майна з вини учня майно ремонтує сам учень або його батьки.
Учні мають зберігати зелені насадження, а при їх пошкодженні – відновити їх.
Підручники, книги, щоденники учнів повинні бути акуратно обгорнуті. Всі учні повинні берегти книжки.
В кожній книзі треба мати закладку. Не можна виривати або загортати сторінки, робити на книзі помітки чи малюнки.
В разі пошкодження або втрати шкільного підручника, книги учень або його батьки відшкодовують їх вартість.
Відповідальність за збереження класного журналу під час перерви покладається класним керівником на старосту класу.
Учням забороняється гортати, читати класний журнал на перерві.
V. Поведінка учня
На уроці: По дзвінку учні повинні зайняти свої місця за партами і приготувати все необхідне для уроку.
Чергові зобов’язані готувати класне приміщення і обладнання до кожного уроку, повідомляти учителя про відсутніх.
Учні повинні пам’ятати, що вчитель починає урок тільки при абсолютній чистоті класу, при наявності необхідного для роботи класу (крейди та ін..).
Кожен учень відповідає за чистоту, порядок і збереження свого робочого місця в класі, в майстерні, в кабінеті.
Коли учитель або старші заходить в клас, учні зобов’язані встати, вітаючи їх. Нічого зайвого на парті не повинно бути.
Підручники, зошити можуть бути відкритими тільки з дозволу вчителя.
Під час уроку учні повинні сидіти прямо уважно слухати пояснення вчителя і відповіді товаришів, не розмовляти, не займатися сторонніми справами.
Якщо вчитель викликає учня для відповіді, він повинен вийти зі щоденником до дошки.
При відповіді учень повинен стояти прямо, говорити голосно, ясно, не поспішаючи.
При фронтальному опитуванні учні відповідають, стоячи за партою.
Учні, які хочуть запитати щось вчителя, зобов’язані підняти руку, після дозволу вчителя встати і задати запитання.
Учням категорично забороняється підказувати, виправляти товаришів без дозволу вчителя.
Дзвінок з уроку дається для вчителя.
Учні виходять з класу спокійно, тільки після дозволу вчителя.
Учень не може бути відсутнім на уроці без поважних причин.
Дозвіл не бути на уроці, занятті гуртка, секції і т. Ін. Може дати тільки адміністрація школи.
На перервах:
Учні, за винятком чергових, під час перерви перебувають за межами класу.
Під час перерви учням дозволяється ходити по школі, спокійно спілкуючись з товаришами.
Ігри, розваги можуть проводитись у відведених для цього місцях.
Вхід в учительську, кабінет директора та класні кімнати без дозволу заборонено.
Учні повинні поводитись гідно, не ображати один одного.
Забороняється вживання нецензурних слів при спілкуванні.
VІ. Фізичний розвиток учня:
Всі учні повинні турбуватися про свій фізичний розвиток, щоденно робити зарядку, приймати водні процедури.
Треба завжди триматися прямо, бути підтягнутими.
Не можна ходити в розвалку, тримати руки в кишенях, спиратися на стіни, сідати на підвіконня тощо.
Учні повинні активно займатися спортом.
Учні не повинні розв’язувати конфлікти шляхом бійок, шантажу та інше.
У випадку скоєння учнем дисциплінарних порушень адміністрація школи звертатиметься до відповідних органів.
Учні, які мають шкідливі звички, мають право на допомогу шкільного психолога у боротьбі з ними.
VІІ. Дотримання правил гігієни і санітарії в школі
Учні зобов’язані сумлінно виконувати обов’язки чергових по школі, в навчальних кабінетах, у шкільній їдальні за встановленим графіком.
Учням забороняється без потреби (особливо під час уроків) перебувати у шкільній їдальні і у верхньому одязі.
Як працювати з текстом підручника 1. Прочитайте текст всього параграфа. Уважно роздивіться карти, схеми, ілюстрації до тексту. 2. Зверніть увагу на виділені фрагменти в тексті (ідеї, факти, висновки). 3. Складіть розгорнутий план, план-тези, щоб краще запам’ятати головні питання теми. 4. Зв’яжіть матеріал підручника з тим, що було почуто і записано на уроці. 5. Якщо щось здалося незрозумілим чи якесь питання зацікавило, зверніться до додаткової літератури: словника, довідника, енциклопедії. 6. Спробуйте переказати матеріал теми, користуючись складеним планом. 7. Обов’язково сформулюй відповіді на запитання і завдання, які вміщені в кінці навчального тексту. Виконайте завдання, запропоновані вчителем. Як зробити висновок, узагальнюючий вивчені факти 1. Згадайте найбільш суттєве з почутого чи з прочитаного в літературі з даного питання: а) основні факти, риси, особливості; б) причинено-наслідкові та інші зв’язки між ними; в) оцінку: значення розглянутих фактів, їх роль у суспільному розвитку. 2. Визначте: а) що об’єднує між собою ці факти (причини виникнення, наслідки, спільні риси); б) що в кожній групі фактів особливого, специфічного; в) сформулюйте свої висновки. Як скласти конспект Конспект – це стисле викладання змісту тексту з виділенням найбільш важливих та цікавих положень. 1. Перед складанням конспекту необхідно уважно вивчити матеріал теми, яка має бути законспектована. 2. На початку конспекту вкажіть прізвище та ініціали автора, повну назву, дату. 3. Складіть план теми, тексту. 4. Найменування глав, розділів, параграфів тексту, який конспектується, завжди вказується точно. 5. Викладається необхідний матеріал стисло, але головні ідеї та аргументи необхідно записати повністю. 6. Використовуйте цитати. 7. Не забувайте, що підкреслювання окремих положень, умовні позначки, помітки на полях, графічні замальовки допоможуть вам в роботі. Як скласти тези 1. Прочитайте текст, тези до якого треба скласти. 2. Поділіть текст на логічно завершені частини, дайте їм назву, тобто складіть план. |
|