7 лютого 2012 р. День безпечного Інтернету
Більше половини дітей, які користуються Інтернетом, нічого не знають про ризики в мережі
В Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом, але більше половини не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі. 7 лютого, у День безпечного Інтернету компанія «Майкрософт Україна» презентує дослідження, що демонструє поведінку в Інтернеті дітей та підлітків – користувачів мережі.
Протягом останнього року кількість дітей віком 10-17 років, які опанували Інтернет, становила 96%, але про те, які ризики існують в мережі і як на них реагувати, знає менше половини. Окрім того, багато дітей безтурботно розміщують особисту інформацію і ходять на зустрічі з віртуальними знайомими.
Дослідження, проведене Кафедрою превентивної освіти і соціальної політики ЮНЕСКО у партнерстві з «Майкрософт Україна», демонструє необхідність всебічного системного підходу до навчання дітей основам безпеки в Інтернеті.
Так, насторожує легковажне ставлення дітей усіх вікових груп – а особливо 15-17 років – до розповсюдження особистої інформації
- 44% дітей знаходяться в потенційній зоні ризику (надають особисту інформацію) і 24,3% вже були у ризикових ситуаціях (ходили на зустріч із віртуальними знайомими).
У віковій групі від 15 до 17 років цей показник склав 60,3%.
- 52% дітей виходять в Інтернет перш за все задля спілкування в соціальних мережах, де вони залишають свій номер телефону (46%) та домашню адресу (36%), а також особисті фото (51%).
- 6,5% підлітків 15-17 років розповсюджували онлайн особисту інформацію про своїх батьків, у той час як серед молодшої групи респондентів 10-11 років цей показник складає поки лише 0,4%.
Як прокоментувала результати дослідження Валентина Михайлівна Оржеховська, доктор педагогічних наук, професор, завідуюча лабораторією превентивного виховання Інституту проблем виховання НАПН, завідуюча кафедрою ЮНЕСКО «Превентивна освіта і соціальна політика»: «Результати дослідження ілюструють, що сьогодні в Україні щодо безпеки в Інтернеті недостатньо інформовані як діти, так і їхні батьки та вчителі. При цьому залучення дорослих у процес навчання дітей з цього напряму залишається вельми низьким, хоча 72,5% дітей виказали зацікавленість в отриманні інформації.
Тому вочевидь, необхідно задіяти масові канали комунікації, щоб підвищити мотивацію приділяти належну увагу онлайн-культурі молодих українців». Щороку в другий вівторок лютого в Європі святкується День безпечного Інтернету. Україна вже третій рік поспіль підтримує цей захід. Цього року компанія «Майкрософт Україна» прагне не тільки привернути увагу суспільства до питання ризиків у мережі, але й підкреслити роль школи у вихованні культури користування Інтернетом.
Щоб покращити ситуацію, «Майкрософт Україна» продовжує розвивати освітню програму «Онляндія – Безпека дітей в Інтернеті», яку з 2009 року підтримує Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України.
Безпечною онлайн-платформою для виховання коректної поведінки у мережі сьогодні є сайт «Онляндії» -www.onlandia.org.ua. Його відвідуваність досягає 17 000 унікальних користувачів на місяць, що, як і дослідження, свідчить про нагальну потребу в таких освітніх проектах. Сайт є основним ресурсом програми «Онляндія – Безпека дітей в Інтернеті», що об’єднує 27 членів Коаліції за безпеку дітей в Інтернеті та більше 4 300 волонтерів по всій країні.
2011 р. фахівці «Онляндії» за сприяння Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України розробили навчально-методичний посібник «Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі». Посібник видано за підтримки програми Microsoft «Партнерство в навчанні» та ставить за мету надати вчителям українських шкіл знання та практичні методичні напрацювання у викладанні теми безпеки дітей в Інтернеті.
|