Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

 

Субота, 30.11.2024, 09:11

  

 ЛІТКІВСЬКА ЗОШ 

 І - ІІІ СТУПЕНІВ

ІМ. М.П. СТЕЛЬМАХА

        

Ми любим свою школу як любим рідний дім. Тут весело й привітно і затишно усім. Школа імені Стельмаха, школа імені Стельмаха, рідні друзі мої й вчителі.
 Школа імені Стельмаха, школа імені Стельмаха, в нашім гарнім деснянськім селі.

 

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 89
Статистика

Онлайн всього: 9
Гостей: 9
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2014 » Травень » 17 » Захід у школі
08:49
Захід у школі

Захід у школі присвячений перепохованню Т.Г.Шевченка було проведено у 8 класі  вчителем української мови та літератури Литвиненко Н.В. 

«Караюсь, мучуся…але не каюсь!..»

МЕТА: виховувати повагу до творчості  Т.Г. Шевченка, зацікавити учнів класичною українською літературою,показати наскільки ця постать є важливою для нашого народу

(Портрет Т.Г.Шевченка, фотовиставка, вислови видатних людей про Кобзаря,мультимедійна дошка. На фоні співу птахів звучать слова ведучої)

І ведучий: І знов весна, і знов цвіте розмай,

                    Але його вже більше тут не буде.

                    Та не журіться, він пам’ятає край,

                    Де поціновують його творіння люди.

ІІ ведучий: Сьогодні ми вшановуємо пам’ять володаря українського духу  Тараса Григоровича Шевченка ( 198 років з дня народження і 151 рік  зі дня смерті).

І ведучий: Він був митцем слова, пензля, надзвичайно талановитим співаком і дуже освіченою людиною. Ніколи не мав власної бібліотеки, але завжди, навіть на засланні, отримував книжкові новинки, знав кілька іноземних мов, тримав у пам'яті ледь не всю Біблію, був одним із найкращих істориків свого часу.

ІІ  ведучий: Тому не дивно, що його шанували не тільки на Україні, а й за кордоном,перекладали твори різними мовами.

( Показ презентації « Вшанування Т.Г.Шевченка». Поки показують слайди,учні читають уривки із «Заповіту» Т.Г.Шевченка напам΄ять різними мовами)

 І учень (білоруська мова):              ЗАПАВЕТ

                                                   Як памру,дык пахавайце

                                                    Мяне на кургане,

                                                    Сярод  стэпу шырокаго,

                                                    На Украіне слаунай,

                                                    Каб бяскрайнія розлогі,

                                                    І Дняпро, і кручы

                                                    Было  відна,было  чутна,

                                                    Як  грыміць  грымучы.

ІІ учень (болгарська мова):         ЗАВЕТ

                                                   Щом умра, ме погребете

                                                   нейде на могила,

                                                   посред степите широки

                                                   на Украйна мила,

                                                   та скалите над водата,

                                                   Днепър й полята,

                                                   да се виждат, да се чува,

                                                   как реве реката.

ІІІ учень ( польська мова):           Тестамент

                                                Кеды умре,то на взгужу

                                                Взнешче мі  могіле,

                                                Пощрут степу шерокего

                                                Украіны мілей.

                                                Абы ланы розложисте

                                                І бжег  Днепру стромы

                                                Можна  было віджечь, слышечь

                                                 Его гжменце громы.

ІV  учень (російська мова):                ЗАВЕЩАНИЕ

                                                 Как умру,похороните

                                                 На Украйне милой

                                                 Пусть курган в степи широкой

                                                 Будет мне могилой.

                                                 Положите так, чтоб видел

                                                 Я луга и кручи,

                                                 Чтобы слышал ,как волнами

                                                  Днепр ревет могучий …

 І,ІІ,ІІІ, ІV учні читають усі разом  «Заповіт» українською мовою

                                                 Як умру,то поховайте

                                                 Мене на могилі,

                                                 Серед степу широкого,

                                                 На Вкраїні милій,

                                                 Щоб лани широкополі,

                                                  І Дніпро, і кручі

                                                  Було видно,було чути,

                                                  Як реве ревучий.

 

І ведучий: А давайте зараз разом із вами зробимо екскурс у минуле і пригадаємо про життя Т.Г.Шевченка.

(Читається вірш Напраснікової А.Г. «Життя Шевченка»)

І учень: Шевченко народився в кріпаків,

                У багатодітній, селянській родині.

                Рано зазнавши сирітство і біль,

                Любив посидіти на самотині.

ІІ учень: У пана Енгельгардта службу ніс,

                «А обрусілий німець» був лихий на руки.

                 Та завдяки йому розкрився хист,

                 Хист до живопису, « дяківської науки».

ІІІ учень: Малюнки генія побачив Карл Брюллов,

                 Які приніс до академії Іван Сошенко.

                 Так « український Рафаель» пізнав любов,

                 Визнання, радість і натхнення.

ІV учень: І ось прийшов той день і та година,

                  Точніше 1838 рік,

                   Якого так чекала вся країна:

                  Шевченко - не кріпак, хоча до цього звик.

V учень: Минуло горе, так йому здалося,

                 Неначе болю зовсім не було.

                 На повні груди волі нап’ємося!

                 А доля готувала все не то.

VІ учень: Попереду були арешти і заслання,

                  І тричі подорож до рідної землі.

                  Та за життя борець отримав до визнання…

                  Лиш сльози, сльози сироти.

VІІ учень:Але сьогодні ми крокуєм разом

                 Тими дорогами, що метр нам протоптав.

                  І знаєм точно, не вимірюють все часом,

                  Бо запах волі Шевченко нам заповідав.                                                                

ІІ ведучий: Тарас Шевченко жив у злиднях, але з багатою душею. Іноді йому навіть не було чого вдягнути, а дяк звинувачував у всіх гріхах свого учня. Подивимось, а як же це було  насправді.

( Сценка  Т.Г.Шевченко – художник) 

 Яринка : Тарасе! Я на хвилиночку забігла до тебе. Ось твоя свитка , полатана вже.

Тарас : ( бере вузлик ) Спасибі , Яринко , хоч  ти мене не забуваєш.

Яринка : То давай, я тобі ще й сорочку виперу , зашию.

   -  Не треба , я сам.

     -  Тарасику , а в тебе є малюнки? Покажи.

      -  Добре , тільки тобі , сестричко. (показує дощечку з малюнками) Ось наша хата.

    -   Дуже схожа. Невже це ти сам? А чого на дощечці ?

    -   Паперу не було. Дяк не давав. Обіцяв вчити малювати . А ….. . Хіба йому болить голова за мене ? Тільки п ’є та шмагає мене різками.

   -   І зараз ? ( Тарас киває головою ) То хай йому грець. Вертайся додому.

   -   А там що?

   ( Яринка виходить. Тарас сидить зажурений ) :

Нудно мені , тяжко. Що маю робити ?

Молитися Богу ? Так думка не та.

Не рад би , єй Богу , не рад би журитись ,

Та лихо спіткало , а я сирота.

Нема кому в світі порадоньки дати ,

Нема з ким прокляту журбу розділить ,

Ніхто не пригорне , як рідная мати ,

Ніхто не спитає , що в тебе болить ?

І ведучий: Життя.., яке воно швидкоплинне та багатогранне, але

Шевченко прожив його з гідністю. І серед місць, де мешкав Тарас Григорович, був і наш мальовничий  Київ,Моринці, село Шевченкове.

ІІ ведучий: Його весна довіку не зів’яне,

                     Його «Кобзар» нікому не спалить…

                     Він тут ходив, він тут любив, кияни!

                      Шапки з голів – і голови схиліть!..

                                           (М.Рильський)

(Показ презентації «Місцями Т.Г.Шевченка» )

ІІ ведучий: Любов живе у кожному з нас, у кожній клітинці нашого тіла. Завдяки любові народжується все новітнє на землі

(Декламується вірш Напраснікової А.Г.)

І ведучий: Вже ХХІ сходинка омріяна з’явилась,

                    А ми до тебе линемо завжди.

                   Твоя турбота сьогодні знадобилась,

                   Бо ти для нас відкрив нові світи.

                   Світлини щастя огортають крила:

                   Домівка, верби, кручі, вид Дніпра.

                   Надія волі зовсім не дотліла,

                   Вона живе – спалахують серця.

                    Гравюра, пензлик, портрети і картини,

                   Митець, художник, слово, мов граніт,

                   Який відточує у мріях ті хвилини,

                   Де правда із безсмертям   вчить нас жить.

                   Твій заклик об’єднав серця народні,

                   Твій приклад овіяний теплом.

                    Ми визволяємось від панства і безодні,

                    Щоб розірвать кайдани, ми – разом!                 

 ІІ ведучий: Минає біль, мина самотність,

                    А пам’ять – вічний спалах доброти,

                    В якому житиме одвічно

                    Тепло синівської душі.

І ведучий: Отже, голос Шевченка ми чуємо скрізь, ми відчуваємо його присутність, тому  і не дивно, що Тарасу Григоровичу не байдужою є й Україна сьогодні

(Декламується вірш Напраснікової А.Г. «Шевченкова Україна сьогодні»)

Учень: Від кріпака до генія пройшов він путь,

            Атлантом увійшов в літературу.

            Завжди його обурювала лють,

            Коли згинали сильную статуру.

            Художником уславилось ім’я,

            Поетом та етнографом, до речі,

            Вся Україна – це його сім’я,

            А пам’ятки культури – рідні речі.

            Він не скорився  катам і царю,

            І не поклав покірно голову на плаху.

           Та доля викликала знов на прю,

           Щоб подивитись на цього бідолаху.

          Цькували генія, забороняли жити,

         А головне – творити для людей,

         Щоб у майбутнє очі всім відкрити,

         І повбирати руки від дітей.

         Майбутнє наше – не в сліпих законах,

         Не втому, що диктує нам царат.

        Не в забобонах і не заборонах,

Бо скласти руки – не підняти ґвалт.

Він бачив все, страждав за рідну неньку,

Молився, плакав,але все писав.

Писав про біль, про радощі, про злидні,

Та обсміяти « верх» не забував.

Сьогодні Україна має право, має свободу жить своїм життям,

Та щось немає сили у народу,

А де ти її візьмеш під сміттям?

Під брудом вулиць, серця і душі.

Де ти, наш батьку, озовися !

І подивись, що стало від землі,

Землі тієї, де ти народився…

ІІ ведучий: На цьому наше свято завершується, пам’ятайте про Україну та її видатних діячів. Дякуємо за увагу, до нових зустрічей.

Переглядів: 535 | Додав: 2010 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Травень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Освітні сайти

«Методичний портал»

Броварська районна державна адміністрація - офіційний сайт

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz